האיזון הנכון
שיווק אינטרנטי מהווה חלק חשוב בתהליך הקמת אתר.
בתקופתנו עולם האינטרנט הוא מדיה שיווקית בעלת כוח רב אשר מהווה גורם משמעותי ועוצמתי בזירת ההתפתחות הכלכלית והתרבותית, שבעלי עסקים רבים מודעים לו.
עסקים אשר לא דואגים באופן מספק לקידום האתר שלהם, אינם מקדמים את העסק שלהם ואינם חושפים אותו בפני קהל יעד ספציפי.
יחד עם זאת, כשבעל עסק מודע לסוגיה החשובה ומתאמץ לחשוף את אתרו במנועי החיפוש, ייתכן ונתקל בדילמה -
בעבור מי לייעד את תוצאות החיפוש ומילות המפתח של האתר - הגולש הממוצע או אחד ה"גולשים" החשובים ברשת האינטרנט, הרובוט של גוגל.
ובקצרה, למי אנו פונים בשווקנו את האתר?
כמו בכל תחומי החיים, גם בעולם האינטרנט השאיפה היא ליצור איזון, כאשר מטרת העל היא להצליח להיחשף באופן מקסימאלי בפני קהל הגולשים בכלל, וקהל היעד בפרט.
עד לא מזמן הדעה הרווחת בעולם האינטרנט התייחסה לכך שמטרתה של החברה לבניית אתרים או של בעלי האתרים היא להתמקד ברובוט של גוגל, שלמעשה סוקר את אתר האינטרנט ומחליט עד כמה גבוה יגיע דירוגו בגוגל, ולכוון אליו את כתיבת התכנים.
אך מצב זה יוצר תסבוכת שדורשת פתרון .
אם אתר האינטרנט יכיל תכנים או מאמרים שיבין רק הרובוט של גוגל, אתר אשר ישופע במילות חיפוש מתוחכמות מדי, הרי שסיכוייו להיות מדורג בין המקומות הגבוהים במנוע החיפוש טוב, אך הגולש הממוצע, שפגש באתר בזכות מנוע זה, לא יישאר לקרוא תוכן שבמקור אינו מכוון אליו, אלא למי שבעצם הפנה אותו לאתר זה.
כאמור, סיכוייו של אתר האינטרנט להתקדם בדירוגו של רובוט גוגל טובים, אך הערכתו החשובה יותר של הגולש תרד וחבל, שכן הגולש הוא קהל היעד הפוטנציאלי של העסק והאתר.
בצורה זו עלול בעל העסק להרחיק את הגולש ולהפסידו. הגולש הממוצע יתייאש מתכניו המסורבלים של האתר וייתכן ש"ייעלב" מהיחס המועדף שמקבל הרובוט.
לסיכום, כיצד רצוי לפעול?
בהתאם לגישת האיזון - לשלב.
מנוע החיפוש של גוגל (כמו של אתרי האינדקס השונים) נחשב למקור איכותי ומהיימן ביותר לדעת גולשים רבים ולכן כדאי להשקיע בו את מיטב המאמצים והמשאבים, אך בו בזמן להתייחס כראוי למעמדו של הגולש שהגיע בסיועו של אותו מנוע חיפוש, ולדאוג לצורכי גלישתו.
אם התכנים השיווקיים, שמטרתם לתרום לשיווק האתר, ידברו באותה שפה גם לרובוט וגם לגולש שמגיע באמצעותו, יזכה בעל האתר באיזון האולטימטיבי בין הרצון לקדם את האתר לאחד מן המקומות הגבוהים בדירוג האתרים השונים, ובין הצורך לחשוף את הגולש לתוכן נהיר ורלוונטי בעבורו, שכן בסופו של דבר הוא הקורא האמיתי שמעוניין להכיר את תוכני האתר.
שיווק אינטרנטי מהווה חלק חשוב בתהליך הקמת אתר.
בתקופתנו עולם האינטרנט הוא מדיה שיווקית בעלת כוח רב אשר מהווה גורם משמעותי ועוצמתי בזירת ההתפתחות הכלכלית והתרבותית, שבעלי עסקים רבים מודעים לו.
עסקים אשר לא דואגים באופן מספק לקידום האתר שלהם, אינם מקדמים את העסק שלהם ואינם חושפים אותו בפני קהל יעד ספציפי.
יחד עם זאת, כשבעל עסק מודע לסוגיה החשובה ומתאמץ לחשוף את אתרו במנועי החיפוש, ייתכן ונתקל בדילמה -
בעבור מי לייעד את תוצאות החיפוש ומילות המפתח של האתר - הגולש הממוצע או אחד ה"גולשים" החשובים ברשת האינטרנט, הרובוט של גוגל.
ובקצרה, למי אנו פונים בשווקנו את האתר?
כמו בכל תחומי החיים, גם בעולם האינטרנט השאיפה היא ליצור איזון, כאשר מטרת העל היא להצליח להיחשף באופן מקסימאלי בפני קהל הגולשים בכלל, וקהל היעד בפרט.
עד לא מזמן הדעה הרווחת בעולם האינטרנט התייחסה לכך שמטרתה של החברה לבניית אתרים או של בעלי האתרים היא להתמקד ברובוט של גוגל, שלמעשה סוקר את אתר האינטרנט ומחליט עד כמה גבוה יגיע דירוגו בגוגל, ולכוון אליו את כתיבת התכנים.
אך מצב זה יוצר תסבוכת שדורשת פתרון .
אם אתר האינטרנט יכיל תכנים או מאמרים שיבין רק הרובוט של גוגל, אתר אשר ישופע במילות חיפוש מתוחכמות מדי, הרי שסיכוייו להיות מדורג בין המקומות הגבוהים במנוע החיפוש טוב, אך הגולש הממוצע, שפגש באתר בזכות מנוע זה, לא יישאר לקרוא תוכן שבמקור אינו מכוון אליו, אלא למי שבעצם הפנה אותו לאתר זה.
כאמור, סיכוייו של אתר האינטרנט להתקדם בדירוגו של רובוט גוגל טובים, אך הערכתו החשובה יותר של הגולש תרד וחבל, שכן הגולש הוא קהל היעד הפוטנציאלי של העסק והאתר.
בצורה זו עלול בעל העסק להרחיק את הגולש ולהפסידו. הגולש הממוצע יתייאש מתכניו המסורבלים של האתר וייתכן ש"ייעלב" מהיחס המועדף שמקבל הרובוט.
לסיכום, כיצד רצוי לפעול?
בהתאם לגישת האיזון - לשלב.
מנוע החיפוש של גוגל (כמו של אתרי האינדקס השונים) נחשב למקור איכותי ומהיימן ביותר לדעת גולשים רבים ולכן כדאי להשקיע בו את מיטב המאמצים והמשאבים, אך בו בזמן להתייחס כראוי למעמדו של הגולש שהגיע בסיועו של אותו מנוע חיפוש, ולדאוג לצורכי גלישתו.
אם התכנים השיווקיים, שמטרתם לתרום לשיווק האתר, ידברו באותה שפה גם לרובוט וגם לגולש שמגיע באמצעותו, יזכה בעל האתר באיזון האולטימטיבי בין הרצון לקדם את האתר לאחד מן המקומות הגבוהים בדירוג האתרים השונים, ובין הצורך לחשוף את הגולש לתוכן נהיר ורלוונטי בעבורו, שכן בסופו של דבר הוא הקורא האמיתי שמעוניין להכיר את תוכני האתר.